Köpvillkor

BOKA MÖTE MED OSS

Leveransvillkor
Villkoret ”Fritt vårt lager” gäller alla våra varor vi håller i lager. Detta gäller så länge inget annat angivits i ordererkännande. På beställningsvaror, expressbeställningar, badkar och våra måttbeställda möbler kan det tillkomma fabriksfrakt. Hemkörning kan ordnas mot en extra kostnad och sker fram till port/tomtgräns. Önskar man uppbärning tillkommer en extra avgift för det. Varor som skickas med direktleverans till er från våra lager ska var slutbetalda före leverans.

Leveranstider
Angivna leveranstider är alltid preliminära. Vi gör allt vi kan för att kunna leverera era varor så snabbt som möjligt men leveranstiden påverkas av många olika faktorer som vi inte alltid har möjlighet att påverka. Det finns ingen ersättningsmöjlighet för eventuella leveransförseningar. Var därför ute i god tid när ni beställer varor och boka inte in hantverkare samma dag som en vara ska levereras. Oförutsedda saker händer.

Betalningsvillkor
Privatkunder och företagskunder som inte är kreditkunder betalar sin order före hämtning/leverans.
Vid order av beställningsvaror tar vi 30% i handpenning. Handpenningen betalas vid lagd order och slutbetalning ska ske före hämtning/leverans. Önskas hemkörning så betalas hela beloppet direkt i samband med bokning av transporten. Betalning kan ske i butiken eller till vårt bankgiro. Görs betalningen till vårt bankgiro så skickar vi ut en Kontantnota som kvittens på betalningen annars gäller vårt kassakvitto som bekräftelse.

Konto/Kreditkunder är företag verksamma i branschen efter godkänd kreditprövning. Kontoansökan och registreringsbevis lämnas eller skickas med post till butiken och därefter tar vi en kreditupplysning på företaget. Eftersom behandling av denna ansökan brukar ta ett par dagar bör ansökningsblanketten begäras så fort som möjligt Vi förbehåller oss rätten att bestämma villkoren för krediten.

Öppet köp
Det gäller 30 dagars öppet köp på varor mot uppvisande av kvitto. Varorna ska då vara hela och returnerade i en oskadad originalförpackning. Varor som varit monterade, beställningsvara tillverkad för enskild kund, kakel, marmor och varor köpta från vår utställning tar vi inte tillbaka. Övriga returer på vissa beställningsvara kan ske mot ett returavdrag och returfrakt som våra leverantörer tar ut vilket motsvarar 30%-40% av varans pris. Det är en kostnad som du som konsument står för.
Vi värnar om att allt ska bli rätt för våra kunder och med begränsad returrätt och ibland långa leveranstider så är det viktigt att vara noggrann när ni mäter ert badrum och beställer varor så att inga misstag uppstår.

Reklamation
Vid fraktskador:
Det är mycket viktigt om man råkat ut för en fraktskada så ska skadan noteras i hos speditörens och din fraktsedel. Var tydlig med att påpeka att varan är transportskadad till chauffören och meddela oss. Vid synlig transportskada ska varan vara kvar i sitt emballage , samtidigt som allt emballage samt eventuella pallar måste sparas. Om inte anmälan görs direkt så kommer inte fraktbolaget godkänna reklamationen och man har då svårt att få ersättning för saknad eller transportskadad vara.

Vid fel på vara:
Som konsument har du 3 års reklamationsrätt från försäljningstillfället. Du behöver bevisa att vara är köpt hos oss och till vilket pris. Spara därför alltid kvittot/fakturan/ordererkännande. Hör av dig till oss så fort du upptäcker felet/skadan. Reklamationen ska göras inom skälig tid för upptäckten av felet och inom 2 månader är alltid skälig tid. De flesta produkter har en fabriksgaranti på minst 2 år. Vi behöver få reda på vad som är fel och gärna med fotodokumentation. Vid godkänd reklamation åtgärdas i första hand felet enligt lämnad fabriksgaranti för varan. Kan inte felet åtgärdas så byts varan ut. Tillverkarna ersätter normalt inte följdskador eller installationskostnader. Det åligger kund att själv ombesörja leverans till butik om varan ska ersättas mot en ny produkt.

En vara som installeras med synliga skador kan inte reklameras i efterhand.

Beror reklamationen på en felinstallation av er hantverkare så får de stå för kostnaderna vid reklamationen.

Kakel och natursten:
Keramiska plattor/marmor är naturmaterial där färg och nyanser skiftar mellan olika tillverkningstillfällen. Levererade plattor kan därför skilja sig i färg, nyans och utseende i övrigt från prover du sett i vår utställning eller på bilder. Gör en noggrann kontroll av plattorna för att säkerställa att rätt vara och mängd är levererad och för att upptäcka skador eller nyansskillnader före montage. Reklamation av monterade kakel/marmorplattor p.g.a utseende godkänns ej.
Vi råder ingen att boka in hantverkare förrän ni själva kontrollerat att rätt vara och mängd levererats samt att inga skador har uppstått under leveransen.

Om ni har några frågor om våra köpvillkor kan ni alltid kontakta någon av våra säljare.